ТИЖДЕНЬ З КАБІНИ ПІЛОТА

Допомагаємо

Україна, як авіадержава продовжує набирати обертів. Цього тижня наші співвітчизники відзначилися успішним завершенням операції щодо евакуації громадян України та інших країн з Афганістану. Відомо, що до Києва прибув літак з 96 евакуйованими пасажирами.

"На цьому борту прилетіли люди, щодо повернення яких зробили запит Ватикан, Канада. В даний час прилетіли 96 осіб, серед них є громадяни України, є особи з постійним видом на проживання в Україні, члени їх сімей", - розповіла заступниця міністра оборони Анна Маляр.

До речі, А. Маляр додала, що Україна продовжить допомогу співвітчизникам та громадянам інших країн, що потрапили в скрутне становище, а такі операції – це історія про сильну і відповідальну Україну, про професіоналізм відомств, задіяних в операції, про те, що держава здатна допомагати іншим країнам.

Налагоджуємо стосунки

Крім того, серед досягнень в сфері авіації, що відбулися цього тижня, треба виділити відкриття першого Міжнародного авіаційного форуму «Україна-Словаччина 2021: AEROSPAСE. Високоточне машинобудування. Проблеми та перспективи кооперації». В даній події брав участь Віце-прем’єр-міністр України – міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Олег Уруський.


О.Уруський під час зустрічі з іноземними колегами

Під час своєї промови він наголосив, що цьогорічний авіаційний форум AEROSPAСE - це чудова можливість донести до словацьких партнерів, експертів, урядовців інформацію про потенціал та готовність України до взаємовигідної співпраці в аерокосмічній галузі.

Віце-прем’єр-міністр України також висловив переконання, що Міжнародний авіаційний форум стане щорічним майданчиком для встановлення і розвитку контактів між промисловцями, сприятиме опрацюванню алгоритмів взаємовигідної виробничої кооперації в аерокосмічній галузі та високоточному машинобудуванні не лише із Словаччиною, а й іншими державами Євросоюзу.

Об’єднуємося

Крім того, цього тижня Уряд погодив корпоратизацію державних підприємств космічної галузі. Мова йде про чотири підприємства космічної галузі: ДП "Конструкторське бюро "Південне" ім. М. К. Янгеля", ДНВП "Об'єднання Комунар", ДП "Виробниче об'єднання "Київприлад" та ДП "Виробниче об'єднання Південний машинобудівний завод імені О. М. Макарова". 

«Розраховую, що вже скоро в Україні з’явиться державна холдингова компанія «Аерокосмічні системи України", до складу якої увійдуть і реформовані підприємства космічної галузі, що представлятимуть Ракетно-космічний холдинг "Південний», - сказав Віце-прем’єр-міністра України О. Уруський.

Ця подія свідчить про наближення корпоратизації підприємств авіаційної галузі України, які також мають увійти у зазначений державний холдинг.

Набираємо оберти

До речі, показовим є й той факт, що за даними Державної авіаційної служби, у січні-серпні 2021 року порівняно з аналогічним періодом 2020 року пасажиропотік через аеропорти України збільшився на 65,7% до 9,8 млн осіб.

Провідні іноземні новини

Аналізуючи іноземні ринки, можна зробити висновок, що однією з основних сфер є роботизація. Повертаючись до авіації, варто виділити розвиток безпілотних авіаційних комплексів. Так, днями було анонсовано появу нового турецького ударного безпілотного літального апарату Bayraktar TB3. «Заглядаючи в майбутнє, ми можемо бачити концепцію Bayraktar TB3. Цей БПЛА із супутниковим управлінням долає відстань в тисячі кілометрів. Йдеться про ударний дрон, який за розмірами трохи перевищує Bayraktar TB2 і поступається БПЛА Akıncı. Дрон відрізняється здатністю здійснювати зліт і посадку на морські судна з короткою злітно-посадочною смугою, чого немає у багатьох аналогів в світі », — сказав технічний директор компанії Baykar Technologies Сельчук Байрактар.

Також компанія продемонструвала свій перший безпілотний літальний апарат вертикального злету та посадку Bayraktar DİHA під час фестивалю технологій аерокосмічної галузі Teknofest-2021, що відбувається в Туреччині. Bayraktar DİHA розраховується на 12 годин безперервного польоту, для польотів на відстань до 150 кілометрів. І очевидно, що така багатоканальна система управління цим БПЛА створюється в першу чергу для стійкості при впливі РЕБ противника. Простіше кажучи, турецькі конструктори хочуть повністю уникнути ситуації, коли противник своїм РЕБ зможе або "уводити", або "глушити" Bayraktar DİHA під час польоту, повідомляє Defense Express.

Крім того, необхідно виділити й кооперацію літака та безпілотника. Цього тижня у США провели перший в історії маневр з дозаправки безпілотником MQ-25 в повітрі літака F-35C Lightning II.

Підсумовуючи тиждень, варто також звернути увагу на те, що у Сполучених Штатах отримала розвиток концепція оснащення важких транспортних літаків крилатими ракетами. У США показали кадри випробувань системи запуску з транспортних літаків крилатих ракет JASSM-ER на піддонах На думку експертів The Drive, це може мати велике значення для розвитку американських ВПС і інших бойових підрозділів. Випробування провела у співпраці з Повітряними силами США компанія Lockheed Martin. «Це великий крок до демонстрації концепції запуску боєприпасів на піддонах і здатності транспортних літаків збільшувати ударну міць тактичних винищувачів і стратегічних бомбардувальників», – розповідають у Lockheed Martin

Translate »