ТИЖДЕНЬ З КАБІНИ ПІЛОТА (25.09-1.10)

ДП «Антонов»

Підсумок цього тижня варто розпочати з гіганта світового авіабудування – державного підприємства «Антонов». Працівники «Антонова» продовжують будівництво повітряних суден для вітчизняних військових. За новою інформацією, складання планеру першого літака перебуває на вирішальному етапі. Фахівці оцінюють його готовність у 80%. Крім того, триває робота і з фюзеляжем для другого Ан-178 з цього замовлення.

«Сьогодні відвідав підприємство, аби переконатися: роботи з будівництва наших літаків для Збройних сил України тривають за графіком. Фюзеляж другого транспортного Ан-178 за контрактом з Міністерством оборони України буде готовий вже до кінця цього року», – зазначає генеральний директор ДК «Укроборонпром» Юрій Гусєв.

Але є й інша сторона медалі. У  розслідуванні «Дорога Мрія» програми «Схеми» з’явилася інформація щодо мільйонних переплат на закупівлі пального на «Авіалініях Антонова». Повідомляється, що державна компанія обирає для цього посередницькі хендлінгові фірми, відхиляючи або ігноруючи наявні дешевші пропозиції, в тому числі напряму від аеропортів.

Продовжуючи питання економії державних коштів, варто згадати й нещодавню заяву віце-прем'єр-міністра України – Міністра з питань стратегічних галузей промисловості України Олега Уруського щодо українських авіапідприємств.

«Варто лише уявити, скільки могли б зекономити наші авіапідприємства, якби були передані ще в листопаді чи в жовтні 2020 року до Мінстратегпрому – сотні мільйонів гривень. Всі вони могли б піти на розвиток виробництва та вирішення поточних завдань. Минулого року я озвучував ці цифри. Наприклад, якщо ДП "Антонов" у 2018 році відраховувало близько 30 млн грн за рік на утримання "Укроборонпрому", то у 2019 році це вже було 50 млн грн, а у 2020-му, тільки, коли я прийшов на посаду, було переказано близько 100 млн грн. Сьогодні ця цифра є ще більшою», - заявив в інтерв’ю О. Уруський.

Об’єднуємося

Серед важливих новин варто виділити підписання між Україною та Туреччиною Меморандуму про будівництво центру з обслуговування безпілотників. Це насправді знакова подія для України, адже її можна трактувати як важливий крок до налагодження українсько-турецького виробництва БПЛА.

Згідно з Меморандумом, Bayraktar побудує на землях поблизу Василькова, що належать Міноборони України, центр з обслуговування, поточного ремонту, модернізації безпілотних літальних апаратів компанії. Також у центрі здійснюватиметься навчання й підготовка персоналу, який працюватиме з цими БпЛА. Як планується, згодом в Україні буде споруджено та працюватиме низка таких центрів.

Крім того, в ЗМІ з’явилася інформація, що американська компанія Boeing готова опрацювати постачання в Україну F-15EX та T-7 з локалізацією складання на ДП "Антонов".

"Україна зверталась до Boeing щодо можливості постачання найновішої версії багатофункціонального винищувача F-15EX та легких T-7 Red Hawk для потреб Збройних Сил України. Ба більше, американська сторона розглядала можливість кінцевого складання новітнього T-7 на потужностях ДП "Антонов". Але весь цей масштабний проект "завис" у повітрі на українській стороні, - розповів екс-очільник ДП "Антонов" Олександр Лось в інтерв’ю Defense Express.

Прогресуємо

Крім того, варто наголосити що цього тижня Уряд підтримав проєкт Закону України «Про затвердження Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми України на 2021-2025 роки», яка була підготовлена Мінстратегпромом  разом  з ДКАУ у співпраці з усіма зацікавленими сторонами.

- Програма передбачає реалізацію шести завдань:

- провадження космічної діяльності в інтересах національної безпеки та оборони;

- створення космічних систем спостереження Землі та їх складових;

- впровадження космічних технологій на ринку послуг;

- створення ракетно-космічної техніки;

- фундаментальні та прикладні наукові дослідження у сфері космічної діяльності;

- правове, науково-методичне та інформаційне забезпечення заходів Програми.

Світові новини

Серед знакових нових в світі варто виділити прагнення світових лідерів авіабудівної галуззі до захисту навколишнього середовища. Так, наприклад, американська авіабудівна компанія Boeing слідом за європейським конкурентом Airbus пообіцяла зробити всі літаки безпечнішими для планети. Корпорація стане випускати деталі з перероблених матеріалів і переведе авіаційний парк на менш шкідливе для планети біопаливо. Повідомляється, що на авіацію припадає близько 12 відсотків світових викидів в атмосферу від транспорту і до 3 відсотків антропогенних (вироблених людиною). Галузь взяла зобов'язання до 2050 року вдвічі скоротити емісії вуглецю щодо рівня 2005 року. В свою чергу, Airbus, наприклад, вже пообіцяв до 2035 року випустити літак з водневим двигуном.

Також варто відзначити прагнення японського виробника автомобілів Honda до розвитку в області авіації, робототехніки та космосу на основі своїх технологій. Компанія займеться створенням електричного літака вертикального зльоту і посадки Honda eVTOL, також розробить робота-аватара з метою розширення діапазону віртуальних можливостей людини, які не обмежених простором і часом. Крім цього, Honda буде вирішувати нові завдання в галузі космічних технологій.

Translate »