ТИЖДЕНЬ З КАБІНИ ПІЛОТА (23.10-29.10)

Україна

Традиційно за тиждень в Україні відбувається безліч подій, що пов’язані з авіацією та небом взагалі. Напевно найбільш показовою є застосування турецьких безпілотників на Сході України. 26 жовтня Україна вперше застосувала проти проросійських сепаратистів на Донбасі турецький бойовий безпілотний літальний апарат (БПЛА) "Байрактар".

«Байрактар» (тур. Bayraktar TB2) — турецький ударний оперативно-тактичний середньовисотний безпілотний літальний апарат з великою тривалістю польоту. Такий комплекс може бути озброєним керованими протитанковими ракетами та авіаційними бомбами.

Україна і світ

Важливо також, що Україна активно продовжує нарощувати співпрацю з іншими державами. Серед важливих кроків на міжнародній арені варто відзначити й роботу «Заводу 410 цивільної авіації». Так, цього тижня з’явилася інформація, що Державне підприємство «Завод 410 цивільної авіації», що входить до складу Укроборонпром, успішно провело технічне обслуговування літака Ан-74ТК-200 для Національної гвардії Казахстану. Відомо, що Літак прибув в Україну 16 серпня, а вже 26 жовтня після всіх робіт, завершених в обумовлені із замовником терміни, приземлився в Казахстані. Повідомляється, що це вже другий літак казахстанських служб, що пройшов цього року технічне обслуговування на ДП «ЗАВОД 410 ЦА».

«На сьогодні ми вже маємо три запити від силових структур Казахстану щодо продовження співпраці у 2022-2023 роках. Завод успішно конкурує з приватними підприємствами, які мають відповідні сертифікати з технічного обслуговування повітряних суден типу Ан-74, завдяки ефективному виконанню завдань, швидкості оформлення необхідної документації та вартості послуг», – розповідає директор ДП «Завод 410 цивільної авіації» Олександр Пащенко.

Так, фахівці заводу провели огляд двигунів, електронних систем, планера з метою виявлення проблем та їх усунення.

Крім того, Україна налагоджує контакти й з Туреччиною. Повідомляється, що Україна готова вивчити можливість виробництва літаків "Антонов" разом із Туреччиною. Про це йдеться у статті міністра закордонних справ України Дмитра Кулеби для Atlantic Council, повідомляє портал Крылья.

"Наші турецькі друзі були вражені можливостями українських літаків "Антонов" в ході гасіння пожеж. Під час останньої зустрічі з моїм турецьким колегою Мевлютом Чавушоглу у Львові у жовтні 2021 року він висловив інтерес до літака "Антонов". Україна вітає цей інтерес та готова вивчити можливості спільного виробництва літаків "Антонов" та міжнародного експорту", - зазначив Кулеба.

Українці створюють й високотехнологічну продукцію. Український стартап Promin Aerospace продемонстрував на 72-му Міжнародному конгресі астронавтики у Дубаї свою розробку – унікальний двигун, який під час польоту спалює твердопаливний стрижень, який є корпусом ракети. Передбачається, що мініатюрний носій (100-500 кг) зможе виводити на орбіту нано- та пікосупутники. Вартість запуску – до $200 000.

Ноу-хау представив на IAC2021 технічний директор Promin Aerospace Віталій Ємець, який був одним із 3370 учасників з 86 країн, які подали заявку на виступ.

Прогрес

Підсумовуючи авіатиждень варто звернути увагу на прогрес Китаю. За п’ять років США провели дев’ять випробувань гіперзвукових ракет, водночас китайці провели сотні. Китай показує такі темпи нарощування озброєнь, що може випередити США.

«Називати Китай загрозою, що росте, — корисний термін, тому що темпи, з якими рухається Китай, приголомшують», — сказав заступник голови Об’єднаного комітету начальників штабів ВПС США генерал Джон Хайтен.

Крім того, цікавим для України є й те, що наразі країни, які розвивають сучасні технології відвертаються від Росії.

«Росія хоч і намагається демонструвати свою нечутливість до санкцій, але насправді вона не зовсім-то до них адаптувалася. Можемо констатувати, що в результаті запровадження міжнародних санкцій фактично був похований літак Іл-118В. Також є свідчення, що Росія втратила технології створення військово-транспортної авіації. У них є величезні проблеми з винищувачем п’ятого покоління Су-57», - зазначив директор неурядового аналітичного Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння Валентин Бадрак в інтерв’ю газеті «ДЕНЬ».

Translate »