ТИЖДЕНЬ З КАБІНИ ПІЛОТА (18.12-24.12)

Не дивлячись, що на носі кінець року, в Україні кипить робота. Цього тижня відбулося декілька знакових подій. Почати варто з того, що ДП «Луцький ремонтний завод «Мотор» відвантажив партію авіаційних двигунів для винищувачів СУ-27 та МіГ-29 Повітряних сил ЗС України. Повідомляється, що відвантаження авіаційних реактивних двигунів АЛ-31 та РД-33 відбулося достроково. Крім того, на державному підприємстві запевнили, що всі зобов’язання перед Міноборони України в 2021 році виконано повністю і з високою якістю. Окрім ремонту зазначених типів двигунів, Державне підприємство «Луцький ремонтний завод «Мотор» проводить капітальний ремонт авіаційних двигунів ГТДЕ-117 і ГТДЕ-117(-1) та їх агрегатів.

Також з’явилася новина, що Військово-морські сили ЗС України планують отримати морський патрульний літак упродовж наступних 5 років. Про це розповів ВМС України, контрадмірал Олексій Неїжпапа.

«Також будемо надавати пропозиції щодо будівництва морського патрульного літака на база літаків серії АН. І це, до речі, закладено в нашій Концепції розвитку», – зазначив Олексій Неїжпапа.

«Саму платформу буде обирати Міністерство оборони, але вимоги до цієї платформи ми вже надали. У найближчі п’ять років очікуємо, що у нас з’явиться наш перший патрульний літак, який закриє дуже багато проблем щодо відслідковування надводної обстановки», – повідомив командувач ВМС.

Крім того, він розповів що Військово-морські сили України шукатимуть рішення щодо заміни вертольотів палубної авіації. «Це дуже важливо. Адже на сьогоднішній день у ВМС є гелікоптери серії КА (Камов), ще радянські. Усі запчастини цих вертольотів виготовляються тільки в РФ. Ми ведемо роботу із заміни цієї платформи КА на іншу. Вирішити це питання треба, адже в перспективі у нас будуть чотири корвети та фрегати, тому потреба в палубній авіації у нас велика», — підсумував Олексій Неїжпапа, відповідаючи на питання про збільшення повітряних засобів у Військово-морських силах України.

Продовжуючи тему вертольотів, варто відзначити, що Національна поліція України прийняла ще два нові вертольоти Airbus Н-145 у рамках контракту від французької компанії Airbus Helicopters.

Крім того, нових обертів цього тижня набрала історія щодо літака Ан-178 для Перу. Зокрема, ДП ДГЗП «Спецтехноекспорт» звернулося з наступною заявою: «Починаючи з 9 грудня поточного року у перуанських ЗМІ розпочалась чергова інформаційна атака, направлена на дискредитацію зазначеного контракту. Як наслідок, дану інформацію розповсюдили українські та російські ЗМІ. Заявляємо, що поширена інформація не є об’єктивною».

Крім того, повідомляється, що станом на сьогодні контракт є чинним, але через відсутність фінансування з боку замовника Міністерства внутрішніх справ Республіки Перу – виконується із затримкою. При цьому вирішення проблеми фінансування не залежить від української сторони. Указана проблема пов’язана з неприйняттям банківської гарантії державними та приватними банками Перу, у тому числі гарантії, наданої першокласним європейським банком, який входить до переліку банків першої категорії, затвердженого Центральним резервним банком Перу. Саме ця причина є ускладнюючою обставиною, яка суттєво змінює рівновагу договірних зобов’язань.

У повідомленні йдеться, що водночас українська сторона докладає максимальних зусиль для вирішення цього питання. «Наразі «Спецтехноекспорт» як добросовісний виконавець контракту продовжує переговори з урегулювання ускладнюючих обставин, які виникли поза контролем сторін контракту», - наголосили в компанії.

Підсумовуючи сказане, варто наголосити, що 2021 рік закінчиться «поповненням». На ДП «Антонов» заявили, що викатка першого літака Ан-178 для ЗСУ відбудеться 28 грудня. Відомо, що він призначений для льотних сертифікаційних випробувань. Як повідомила прес-служба Укроборонпрому, перед початком льотних випробувань цього дня літак оглянуть Міністр оборони України Олексій Рєзніков, Міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Павло Рябікін, Головнокомандувач Збройних Сил України, генерал-лейтенант Валерій Залужний.

Translate »