ТИЖДЕНЬ З КАБІНИ ПІЛОТА (11.12-17.12)

Україна

Минув черговий тиждень, який приніс чимало цікавих новинок. Насамперед варто виділити намагання держави відродити авіабудівну галузь. Днями, Міністерство інфраструктури України та ДК «УКРОБОРОНПРОМ» підписали меморандум, відповідно до якого нова державна авіакомпанія «Українські національні авіалінії» замовить у ДП «АНТОНОВ» п’ять пасажирських літаків.

«Українського національний перевізник — це стимулювання нашої авіагалузі. Україна одна з небагатьох країн, яка вміє будувати літаки, має технології, виробництво, людей. Не вистачало лише державних замовлень. І зараз ми починаємо це робити для цивільної авіації», — сказав міністр інфраструктури Олександр Кубраков під час церемонії підписання меморандуму.

Він додав, що вже у першому або другому кварталі наступного року будуть підписані безпосередні контракти з ДП «АНТОНОВ».

За словами Генерального директора ДК «УКРОБОРОНПРОМ» Юрія Гусєва, відповідно до меморандуму «АНТОНОВ» впродовж трьох років побудує п’ять пасажирських літаків Ан-158 на 99 місць. Він додав, що держпідприємство планує збудувати перший літак за 1 рік.

Кубраков зазначив, що пасажирські літаки вітчизняного виробництва будуть використовуватися на регіональних рейсах по Україні та на міжнародних рейсах на короткі відстані.

Але є й не надто позитивні новини, що пов’язані з ДП «АНТОНОВ». У Перу заговорили про штрафні санкції стосовно українських підприємств відповідно зриву поставки Ан-178 у зазначений контрактом термін.

Крайній термін поставки літака за угодою – 23 жовтня 2021 року, що відповідає початку введення штрафних санкцій з 24 жовтня 2021 року.

Вказується, що про ці наміри 25 жовтня перуанська сторона листом повідомила ДП ДГЗП «Спецтехноекспорт», яка і підписала відповідну угоду.

Станом на 1 лютого 2021 року Державне підприємство «АНТОНОВ» не отримало кошти на будівництво літака Ан-178 для Перу, що, як зазначили у ДП «АНТОНОВ», така затримка коштів може позначитися на темпах будівництва літака, оскільки підприємство потребує кошти для закупівлі іноземних комплектуючих для цього літака.

Повертаючись до позитивних новин, варто виділити візит керівництва Державного підприємства «Завод 410 цивільної авіації» до Казахстану. У рамках офіційного візиту до Республіки Казахстан керівництво ДП «ЗАВОД 410 ЦА» провело зустріч з Авіаційною службою Комітету Національної безпеки Казахстану та затвердило план роботи на 2022-2023 роки.

Також цього тижня стало відомо, що Львівський авіаційний завод у 2022 році планує завершити державні випробування модернізованого до версії МіГ-29МУ2 радянського винищувача.

Варіант модернізації МіГ-29МУ2 є багатоцільовим і здатен вражати як повітряні, так і наземні цілі.

“По суті львівському авіаційно-ремонтному заводу в кооперації з іншими підприємствами вдалося створити винищувач-бомбардувальник. Тож упродовж декількох останніх років тривають його випробування. Минулого року успішно завершили льотно-конструкторські випробування. Цьогоріч розпочато та досі тривають державні випробування, остаточне завершення яких планується у 2022 році. Сподіваємось, що за їхніми результатами МіГ-29МУ2 приймуть на озброєння ПС ЗСУ”, – розповів директор підприємства Дмитро Матрунчик.

Ще однією показовою подією стало те, що у Василькові почали будувати завод для виробництва безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Будівництво відбувається спільно з Туреччиною. На заводі збираються виготовляти турецькі безпілотники типу Anka і у перспективі — власне українські.

«Зокрема, може йтися про реактивні безпілотники, які є перехоплювачами. Вони здатні протидіяти іншим БПЛА і навіть пілотній авіації. На них будуть українські двигуни та турецька авіоніка: корпус і так далі», – розказав радник керівника Офісу Президента Олексій Арестович.

Підсумувати тиждень хотілося б інновацією. Засновник компаній SpaceX та Tesla Inc Ілон Маск заявив про запуск програми вилучення вуглекислого газу з атмосфери і перетворення його на ракетне паливо. Він додав, що технологія переробки вуглекислого газу в ракетне паливо буде потрібна при польотах на Марс. Атмосфера Червоної планети переважно складається з вуглекислого газу.

Translate »